Sidor

måndag 4 januari 2016

Kapitalflytt och shoppingrunda

Avanza har haft snart ett år på sig att svara på Nordnets knockoutlån, men det verkar faktiskt som om Avanza knockats för inga ändringar av Avanzas superlån har setts. Av den anledningen har jag nu flyttat lejonparten av min kapitalförsäkring för pensionssparande från Avanza till Nordnet. De amerikanska aktierna passade jag på att sälja under black friday när Avanza hade gratis courtage, och nu i december sålde jag även resterande innehav:

6 Kone sålda för 38,18 EUR styck
3 Wihlborgs fastigheter sålda för 162,50 SEK styck
0,3185 SEB Bioteknikfond såld för totalt 335,62 SEK

Både Kone och Wihlborgs kan jag mycket väl tänka mig ta in i portföljen igen. Likviden fördes över till ett sparkonto i slutet av december och flyttades därifrån till min kapitalförsäkring hos Nordnet idag, vilket ledde till en shoppingrunda :)

Hinner inte med att skriva upp Gustavs checklista för de nya innehaven just nu. Förhoppningsvis kommer de i separata bloggposter under månaden istället.

Dagens köp:

Bank of Nova Scotia — 15 köpta för 55,10 CAD styck
Emera — 20 köpta för 43,00 CAD styck
Telus — 22 köpta för 37,73 CAD styck
Bahnhof — Fyller på med 44 st för 146,50 SEK styck
Pentair — 10 köpta för 48,48 USD styck
Chubb Corporation — 4 köpta för 130,45 USD styck
Realty Income — Fyller på med 10 st för 50,70 USD styck

Jag går alltså in på en ny marknad med tre aktier köpta på Torontobörsen. Det ska bli kul att se när dessa utdelningar börjar trilla in på kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar